Va de formigues

Mentre l’àvia rondinava al menjador, jo m’estava cruspint un entrepà i gairebé no vaig parar atenció al que deia, perquè m’esperaven per anar a jugar. Al vespre, era la mare qui es barallava amb no sé què, però tampoc no li vaig fer gaire cas. Me’n vaig anar al llit mentre sentia com l’àvia i la mare afirmaven que s’havia de prendre una determinació.

Amb la finestra oberta i una tela mosquitera per no deixar passar els mosquits, vaig tancar els ulls. Al Delta de l’Ebre, d’on sóc jo, a l’estiu, si no dorms amb la finestra oberta de bat a bat, difícilment pots agafar el son. L’endemà ja tenia els amics amb el banyador preparat per llançar-nos de cap el canal, quan vaig veure que l’àvia i la mare escombraven frenèticament. L’àvia xisclava i anava repetint: «No puc més, no puc més!». La mare responia: «Això és horrorós, això és horrorós». Intrigat per tantes queixes vaig preguntar què passava.

villalobos llambrich

Les meves formigues

«Són les formigues», va aclarir finalment l’àvia. Amb gran decisió vaig agafar l’escombra i em vaig disposar a lluitar contra aquell exèrcit que les treia de polleguera. Allà, al costat de la paret, formant una filera negra i bellugadissa, vaig veure les futures víctimes. M’hi vaig acostar i hi va haver una cosa que em va cridar l’atenció: aquelles formigues no eren totes iguals, n’hi havia de més grosses i de més petites, i no totes tenien les mateixes potes.

M’en vaig mirar una de prop i el que vaig veure no va ser una formiga, sinó més aviat la lletra E. Amb la boca oberta per la sorpresa i amb l’escombra a la mà, vaig resseguir tota la corrua que pujava pel marc de la porta i anava a parar als prestatges de la llibreria on hi havia el seu cau: un llibre.

El vaig obrir  i em vaig sentir atrapat per aquelles formigues-lletres que explicaven aventures, històries, llegendes, contes…. les quals encara avui em tenen feliçment subjugat.

Ara, al cap d’uns quants anys em dedico a omplir fulls de formiques.

Anuncis

Deixa un comentari

