L’esmorzar de la rateta

Vet aquí una vegada que hi havia una rateta que escombrava l’escaleta i es va trobar un bon esmorzar.

Il·lustradora

Il·lustració de Núria Feijóo

-Ui que bé!-va pensar – Ara l’embolicaré i el guardaré i quan tindré gana me’l menjaré.

Però de sobte, va aparèixer pel carrer  un tros de paper.

-Rateta, rateta tu que ets tan boniqueta! Vols que t’emboliqui aquest esmorzar?- va preguntar mentre es posava a ballar.

-I què faràs quan l’esmorzar m’hauré menjat?

-Doncs, a les escombraries em llençaràs i encara que em reciclis, més endavant, algun arbre hauran de tallar.

-Ui, no,no que a mi els arbres sempre ombra em fan i m’ajuden a respirar.

Al cap d’uns segons va aparèixer una bossa de plàstic.

-Ei, rateta tu que ets tan bufoneta! Vols que et guardi aquest esmorzar?- va preguntar i de puntetes es va posar.

entrepans

-I què faràs quan l’esmorzar m’hauré cruspit?

-Doncs, al reciclatge aniré, encara que després moltes més com jo hauran de fer.

-Saps que et dic bossa de plàstic, que quan et desfacis em faràs fàstic.

No va passar ni un minut que per la cantonada va sortir un full d’alumini tot llampant i molt brillant.

-Holaa ratetaa! Tu que ets tan maconaa em vols escoltar una estonaa? Deixa’m que t’embolcalli el teu esmorzaaar.

-I què faràs quan l’esmorzar m’hagi polit?

-Doncs, embrutar l’entooorn que és el meu deliiit!

-Sí home, pobre de tu que ho facis! Et donaré un bon bolet per molt lluent que vagis!

La rateta va deixar l’escombra i va seure a l’esglaó, es mirava l’esmorzar i una llàgrima per la galta li va rodolar.

-Què faré ara amb aquest menjar?L’hauré de llençar?De ben segur que malbé es farà.

Però vet aquí que una veu melodiosa la va  sobtar.

-Bon dia preciosa rateta. Tu que ets tan intel·ligent i espavilada deixa’m ajudar-te d’una vegada. Dóna’m l’esmorzar i dins meu ben segur estarà.

-I qui ets tu?-va preguntar la rateta obrint els ulls com a plats.

-Sóc la carmanyola.

carmanyola

-I què faràs quan l’esmorzar hauré rosegat?

-Tu mateixa em rentaràs, amb poca aigua ho faràs i sempre m’utilitzaràs.

-Ei, això m’agrada! Ho trobo extraordinari i t’utilitzaré a diari.

Des de llavors la rateta quan escombra l’escaleta està feliç i contenta perquè sap que la carmanyola a més de no embrutar sempre està ben neta.

Anuncis

Deixa un comentari

