Auca per celebrar el 25è aniversari de l’Escola Joan Abelló

auca Joan Abello ok

«El gegant algú pentina» diu l’himne de l’escola. Dit i fet, algú o alguna ha pentinat el gegant de l’Abelló, li ha tret les faldilles i les ha rentat ben rentades, el llaç que li penjava ha estat recosidet i apa! Cap a la festa de Sant Jordi.  Les parets guarnides de dalt a baix sense deixar ni una escletxa. Els contes escrits i repassats amb lletra de diumenge els podran llegir els pares, mares, avis, àvies i tothom qui vulgui. Els dibuixos, aquest curs, de ceres, estan també amb el seu paspartú per a què es vegin millor, com si fossin quadres del pintor. L’auca acabada d’enfornar pel mestre que s’ha jubilat i cançons noves dedicades a l’escola i quadres plens de color i balls que ballen els mestres i ais i uis! que surten de les boques mig obertes dels pares que fan de públic al pati de les rodes.

Però que poc ho saben tots plegats que si no fos per mi tot això no passaria, que poc ho saben que si jo no m’espaviles per les nits, quan no hi ha ningú, i em despenjo amb suavitat i ho repasso tot ben repassat per a què ni un detall es perdi en la immensitat d’aquesta escola i que quan arriba el matí, jo ja estic fent el paper d’animal penjat enmig de l’escala on els nens i nenes més petits em veuen clucant l’ullet tota simpàtica.

Anuncis

Deixa un comentari

