Xerrades 2015

Els alumnes estan preparats amb els seus llibres damunt la taula i quan entro l’obren per la pàgina on és la meva foto. Mentre uns quants repassen les preguntes els altres amb un moviment reflex comparen la fotografia tot dirigint el llibre cap a la meva cara, com si em volguessin fotografiar un altre cop.

No s’hi sembla.

Sí, sí que s’hi sembla.

Està més vell.

Porta el mateix pentinat.

No porta ulleres.

Deu de portar lentilles.

La mestra em saluda i em diu que els alumnes s’ho han passat molt bé llegint els meus llibres. Que em volen fer moltes preguntes i que si els dedicaré els llibres.

Els alumnes estan frisosos per començar, ja veig unes quantes mans que no dubten en aixecar-se per demanar la paraula.

Els saludo i quan faig la proposta de qui vol començar a preguntar les mans es disparen cap amunt.

XERRADES 2015

La sessió és divertida, la majoria volen saber moltes coses sobre com s’escriu un llibre, quant de temps es triga en escriure’l, quants diners em paguen, quants anys tinc, aquestes són preguntes tabú, la mestra els hi diu que no es poden fer però els alumnes tenen curiositat i ganes de participar, volen ser protagonistes i si no tenen més preguntes per fer doncs, van a per totes…

XERRADES 2015

Quan s’assabenten que el personatge d’alguns dels llibres (l’Arnau, la Júlia i en Pol) són els meus fills, em proposen que escrigui sobre la classe, l’escola o fins i tot que n’agafi un d’ells de protagonista.

La cirereta del pastís és la dedicatòria dels llibres. Tot i que els explico que faig un dibuixet amb el meu nom i que sol ser diferent i personal, mai no deixa de sorprendre’ls. N’hi ha de decidits que em demanen un dibuix en concret i quan la dedicatòria és per a la mestra més de mitja dotzena s’aixequen per veure que escric en el llibre.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Acabem amb una foto de grup i xocant les mans com si haguéssim jugat, tots plegats, un bon partit de bàsquet.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Deixa un comentari

